De regula, o societate poate avea sediul social:

  • Intr-o locuinta (apartament/casa), proprietate personala;
  • Intr-un spatiu inchiriat special in acest scop;
  • La sediul unui avocat pentru o perioada de maximum un an.

Societatile pot opta oricand pentru mutarea sediului social, daca indeplinesc anumite formalitati legale in acest sens. Procedura de mutare sediu social poate fi infaptuita din varii motive care tin de managementul menit sa dezvolte firma respectiva, printre care se numara gasirea unui spatiu mai mare, nevoia de relocare sau indentificarea unor noi oportunitati in domeniu.

Astfel, sediul unei firme poate fi modificat in acelasi judet sau, dupa caz, in alt judet, prin efectuarea mentiunii de schimbare sediu social. Procedura dureaza cateva zile de la momentul depunerii documentelor la Registrul Comertului.

Documente necesare pentru mutare sediu social:

  • Cerere de inregistrare schimbare sediu, in original.
  • Decizia Asociatului Unic sau Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor din care sa reiasa schimbarea sediului social al firmei.
  • Act constitutiv actualizat ce va cuprinde noua adresa a societatii.
  • Certificatul de Inregistrare al firmei in original (in cadrul acesteia va fi inscrisa noua adresa de catre Registrul Comertului).
  • Declaratie din care reiese faptul ca firma indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii.
  • Dovada noului sediu social al firmei care va fi facuta prin intermediul unui contract de inchiriere sau de comodat, dupa caz.
  • Dovada titlului de proprietate al noului sediu social care va fi facuta prin intermediul unui contract de vanzare, donatie sau orice alt document care atesta dreptul de proprietate al spatiului ce va fi folosit drept sediu social.
  • Daca sediul social va fi in cadrul unui apartament de bloc, atunci este necesar Acordul Vecinilor, Asociatiei de Proprietari precum si semnatura si stampila Presedintelui Asociatiei de Proprietari.
  • In cazul, in care mai exista deja alte sedii sociale in cadrul imobilului respectiv, va fi necesar sa dati o declaratie pe propria raspundere autentica (la Notariat) din care sa reiasa faptul ca structura imobilului permite ca si alte S.R.L.-uri sa isi poata desfasura activitatea in cadrul acestuia.

Toate aceste documente mentionate anterior valabile pentru procedura de mutare sediu social firma vor forma dosarul care urmeaza a fi depus la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia se afla sediul social.

O alta mentiune este legata de persoana de la care doriti sa inchiriati spatiul respectiv. Mai exact, daca este vorba de o persoana fizica, contractul de inchiriere trebuie inregistrat la Administratia Financiara. Daca, in schimb, este vorba despre o persoana juridica, acest contract se va semna si stampila de catre persoana in cauza, fara a mai fi necesara inregistrarea ulterioara la Administratia Financiara.

De intregul proces de mutare sediu social firma se poate ocupa cu profesionalism si dedicare cabinetul de avocat Iasi "Duhnea Dana Elena". Va stam la dispozitie cu informatii referitoare la realizarea dosarului, redactarea documentelor amintite, precum si cu ridicarea documentatiei de la Oficiul Registrului Comertului. De asemenea, va oferim servicii rapide si bazate pe excelenta, astfel incat sa evitati eventualele probleme care pot aparea in cadrul acestei proceduri.